Saturday, April 25, 2009

rants

budak2 tcd batch aku dah qualified minggu ni.. budak2 leicester pun dah siap balik msia dah bercuti before konvo..

aku? haha taktau lagi la camne. usaha dan tawakal je la. hopefully lepas.
minggu depan - obgyn long case + orals
the week after - med long case, short cases + oral (harapnye tak kena ballinasloe/castlebar)
then finally - surgery long, shorts + oral

gayanya aku akan balik msia, sebab aku tak pegi balik csi untuk isi application form properly and aku malas nak hantar registration form medical council. hopefully i wont regret my decision. looking on the bright side, at least aku tak stuck ngn makan oven/deepfried fries and nuggets/burger/fish fingers or domino's. and not having to endure the rainy days is definitely a plus too.

padahal dulu masa datang awal2, kononnye berangan tanak balik masa summer la, nak menetap kat sini la etc etc, padahal every year aku balik. and dulu aku memang anggap orang yang kata "hujan emas di negeri orang, hujan batu di negeri sendiri, lagi baik di negeri sendiri" adalah orang yang agak bodoh. baru aku faham wisdom tu ape.

hujung may nanti - 3 orang kawan aku akan kahwin
najid - classmate aku dari form 1 sampai form 3. antara geng2 s.alam aku yang rapat (lain - acap, amir; tu pun aku dah lama tak contact amir, kamil, syikin, hana, hani). lepas mrsm bp, die pegi kolej mara seremban utk a-levels, and then went to manchester. malangnye aku tak kenal sangat bakal isteri die - ex-mrsm bp macam die, pharmacist - so aku tak boleh elaborate sangat. najid sekarang tengah bekerja sebagai pembuat baja di sebuah anak syarikat baja petronas di gurun.

pastu otek dan nang - 2 orang classmates aku masa kat taiping. diorg ni start berpasangan dari form 5, mase ktorang buat classtrip kat kb. pas mrsm, otek g buat pre-u course kat sek 18 utk ATU, while aku and nang n nasrul ngn where pegi kmb for IB. selama tu diorg senyap2 je bercouple. chis. lama jugak la diorang bertahan; dari 2001 - 2009. baguslah, dah jodoh. so betulla jugak that love can indeed stand the test of time, and longdistance r/ship does work. given that you two are really meant for each other. nang skrg tgh final year kat cork, otek keje ngn miros

sadly, aku tak dapat nak pergi to any of their receptions sebab konvo is on the 16 or 17/6 (kalau la aku grad)

next in line... gayanye.. acap and syikin la kot. unless... hani buat kejutan masa summer ni. sape tau kan. or maybe jimi... hmmmmmmmmmmmmm

No comments: