Thursday, October 04, 2007

Let's be serious for now..(blunt content)


Ini adalah percubaanku untuk menjadi serius sejenak sambil mendengar lagu tema siri kartun Doraemon.

Aku nye pendapat begini. Melayu mudah dengki. YES! DENGKI! bukan denggi. HASAD DENGKI! Tapi dengki pasal apa? entah lah.. aku pun tak tau..mungkin sebab selalu kene brainwash ngan bapak aku kot. Aku pun ada sifat dengki gak. mesti la.. melayu kan. tapi sesetengah orang nye dengki lagi kuat. Ade je x puas hati ngan orang ni la org tu la.. Pastu lak suke sound org lain, pandang slack la ape la.. Tension la wey camtu. Salah cakap sikit (idol) nak gaduh. salah sikit, gaduh. Gaduh kat website group lak tu. Tu dah kire in public la tu. Nk tegur pun tegur la personally. Aku pun serabut tgk email, sorang cakap camni, sorang fire camni. Tgk orang bertumbuk lagi best. kesimpulannya, ikut lah sikap-sikap positif orang jepun. hardworking dan selalu tunduk kepala.

Kalau dah baca sampai sini, terima kasih la kerna mendengar bebelanku.
saje je nak menyuarakan pendapat di blog ni. kasi blog hangat sket. kontroversi la wei!

1 comment:

Najib said...

hoho jali, mantap sungguh. ade sedikit benarnye ape yg ko cakap tu. mmg betul, tu adelah salah satu stereotype yang selalu kite dengar untuk orang Melayu pada masa sekarang nih. ape ape pun, aku rase la, kelakuan bukan tertulis pada gene, iyanye boleh diubah. mengakui wujudnye sifat dengki tu adalah langkah yg betul dlm membaiki bangsa. sebab tu la kite tak boleh berputus-asa dgn orang Melayu. kite kene blajar dgn yahudi pasal sikap sesama bangsa (avram& abramovich). semoga bangsa Melayu(Malaysia) terus maju.